Uraloğlu, Türkiye’nin en uzun çift tüplü tüneli olma özelliğine sahip projeye dair şunları söyledi:
“Bahçe – Nurdağı Süratli Tren projemiz ile Bahçe – Nurdağı İstasyonları ortası 32.5 kilometreden 17 kilometreye düşecek. 60 km olan işletme suratı 160 km’ye çıkacak. Yük trenleri seyir müddetleri 80 dakikadan 15 dakikaya, yolcu trenleri seyir müddetleri 60 dakikadan 10 dakikaya düşecek. Projemizde yer alan çift tüplü tünelimizin birincisinin; açma sürecini 2020 yılı Şubat ayında tamamlamıştık. 2021 yılı Şubat ayında delme sürecine başladığımız T1 Tüneli’nde de bugün ışığı görüyoruz. Türkiye’nin en uzun çift tüplü demiryolu tüneli sayesinde Bahçe İstasyonu’nu Nurdağı İstasyonu’na bağlayacağız. Projemizle birlikte birebir vakitte Adana – Gaziantep ortası seyahat müddeti de 1 saat 30 dakikaya düşecek.”
‘MESAFELER KISALACAK’
Gaziantep sonları içerisinde 377 kilometrelik demiryolu ağının bulunduğunu da belirten Uraloğlu şöyle konuştu:
“Gaziantep’teki demiryolu projelerimiz sayesinde güçten yıllık 280 milyon lira tasarruf, karbon salınımından ise 26 bin ton azalma sağlayacağız. Ayrıyeten, İstanbul – Eskişehir – Ankara – Konya YHT çizgileri ve Konya – Karaman ile Konya – Aksaray – Ulukışla üzerinden Mersin Yenice’ye bağlanan Süratli Tren projelerimizin devamı niteliğinde olan Mersin – Adana – Osmaniye – Gaziantep Süratli Tren Projemizde üretim çalışmalarımız devam ediyor. Projemiz tamamlandığında Mersin – Gaziantep ortası 361 kilometre olan arayı, 295 kilometreye düşüreceğiz. 6 saat 23 dakika olan seyahat müddeti de 2 saat 15 dakikaya düşecek.”