Vatandaş ne içecek… Zamlar kapıda

Dolar kurunun süratle artması ve lojistik ve mali masrafların dövize endeksli olması nedeniyle içecek eserlerine artırım gelmeye başladı.

Cumhuriyet’e konuşan GetirSu Lider Yardımcısı Hakan Kal, “Bu ay ve temmuzda suya yeni artırım olursa sürpriz olmaz. Su fiyatları arttıkça tüketici de yüksek fiyatlı markalardan düşük fiyatlı su satan markalara yöneldi” dedi.

Türkiye’de kişi başı yıllık ambalajlı su tüketiminin 125 litre olduğunu anlatan Kal, 2022’de ambalajlı su pazarının yüksek fiyat artışları nedeniyle yüzde 4 küçüldüğünü söyledi.

SUYUN AKABİNDE ÇAYA ARTIRIM

Öte yandan Çaykur da fiyat artışına gitti.

Bloomberg HT’nin haberine nazaran Çaykur, çaya ortalama yüzde 43 oranında artırım yaparken, yeni fiyat listeleri toptan satış yapan şirketlere gönderildi.

Çaykur’un en çok tüketilen iki çay markası Tiryaki ve Rize Turist olarak biliniyor.

Ocak 2023’te yayınlanan eski listede 1 kilogramlık Rize Turist çayının tavsiye edilen perakende satış fiyatı 97.81 TL iken bugün şirketlere gönderilen yeni listede birebir çayın fiyatı 141.54 TL olarak belirlendi. Böylelikle Rize Turist çayı yüzde 44.7 zamlandı.

KUTU KOLA ARTIK 18 TL

Türkiye Tekel Bayileri Platform Başkanı Özgür Aybaş, kolaya gelen artırım haberini toplumsal medya hesabından duyurdu.

İçecek dalındaki artırımlara Coca Cola artırımı da eklendi. 330 ml’lik kutu Coca Cola’nın fiyatı 15 liradan 18 liraya yükseldi. 2,5 litrelik Coca Cola’nın ise 40 TL olması bekleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir